Dzisiaj (21 lutego) w życie weszły przepisy uchwały krajobrazowej. Oznacza to, że wszystkie reklamy, które zamontowane są bez stosownych pozwoleń, muszą zostać rozebrane. W innym przypadku, firmy liczyć się muszą z dotkliwymi karami.
Obowiązująca od dzisiaj uchwała, określa przede wszystkim zasady i warunki stosowania urządzeń, tablic reklamowych oraz obiektów małej architektury i ogrodzeń. Dokument zakłada, w których częściach Poznania można zamieszczać bilbordy reklamowe i jakie warunki muszą one spełnić. Ponadto miasto wzbogaciło się o kompleksowe narzędzie, które pozwoli na kontrolowanie urządzeń reklamowych na terenie należącym do Poznania, w tym na terenach, które nie należą do miasta oraz poza strefą ochrony konserwatorskiej.
Prezydent Poznania – Jacek Jaśkowiak mówi, że Poznaniacy cenią sobie estetykę i porządek. A wejście w życie dokumentu ułatwi walkę z nielegalnymi nośnikami reklam. Pozwoli również wkomponować w przestrzeń publiczną nowe nośniki, niezaburzające estetycznego ładu.