Ostatnie osiągnięcie MPK Poznań związane z Krajowym Programem Operacyjnym (KPO) zaowocowało ambitnym planem kontynuowania zakupów nowych tramwajów, który urzeczywistnia się dzięki współpracy z miastem. Przewoźnik ma w planach rozszerzenie swojego taboru o 30 dodatkowych tramwajów dwukierunkowych, które zostaną sfinansowane ze środków programu FEnIKS. Inwestycja ta pozwoli uniknąć wysyłania jednokierunkowych Bet lub Tatr na kosztowne naprawy główne. Jednak data ogłoszenia przez MPK nowego przetargu na wagony dwukierunkowe pozostaje na razie tajemnicą.
MPK Poznań ma powód do dumy, ponieważ ostatnio przekazano mu wiele dobrych wiadomości dotyczących jego taboru tramwajowego. Przewoźnik stał się właścicielem używanych, dwukierunkowych tramwajów o niskim podwoziu (około 70% ich konstrukcji), które zostały sprowadzone z niemieckiego Bonn. Ponadto firma otrzymała rekordowe wsparcie finansowe na zakup 30 tramwajów Moderus Gamma z KPO, które zostaną wykorzystane do sfinansowania zakupu planowanego na 2023 rok oraz opcji na przyszły rok.
Ale plany zakupowe MPK Poznań nie kończą się na tym. Przewoźnik ma gwarancję niezwrotnego dofinansowania do zakupu kolejnych nowych tramwajów z funduszy unijnych programu FEnIKS, które wynoszą 175 milionów złotych. Początkowo te środki miały być wykorzystane do realizacji drugiego etapu projektu Tramwaj na Naramowice. Jednakże, ze względu na wysokie koszty budowy nowej trasy, miasto zdecydowało się zmienić metodykę jej realizacji i przesunąć termin jej oddania do użytku.