Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe zatwierdził umowę na tworzenie szczegółowych planów oraz realizację prac konstrukcyjnych, które umożliwią modernizację obwodnicy kolejowej w Poznaniu, tak aby mogły nią kursować pociągi pasażerskie. Ta inwestycja, opiewająca na sumę około 1,4 miliarda złotych z funduszy państwowych, powinna być zakończona najpóźniej do końca roku 2027.
Celem nowych działań jest stworzenie w Poznaniu efektywnego systemu transportu kolejowego. Nowa infrastruktura umożliwi mieszkańcom aglomeracji poznańskiej szybkie i wygodne przemieszczanie się pociągami na terenie samego miasta Poznania oraz okolicznych obszarów.
W wyniku inwestycji powstaną nowe przystanki kolejowe, co znacznie ułatwi dostęp do ekologicznego środka transportu dla wielu osób. W sumie zaplanowano budowę siedmiu nowych przystanków oraz modernizację jednego ze starych. Te nowe punkty będą zlokalizowane w strategicznych miejscach rozwijających się dzielnic miasta: w pobliżu ulicy Starachowickiej (przystanek Poznań Zieliniec), przy ulicy Gdyńskiej (przystanek Poznań Koziegłowy), w obszarze ulicy Naramowickiej (przystanek Poznań Naramowice), obok kampusu uniwersyteckiego w okolicach ulicy Stróżyńskiego (przystanek Poznań Piątkowo), przy ulicy Sucholeskiej (przystanek Poznań Suchy Las), w okolicy ulicy Folwarcznej (przystanek Poznań Franowo), na ulicy Kobylepole (przystanek Poznań Kobylepole) oraz w rejonie ulicy Szumana w Nowej Wsi (przystanek Swarzędz Nowa Wieś).